Digitaal Hulpplein is vanaf 6 juli weer open!

Na een sluiting van 4 maanden in verband met de COVID-19 maatregelen, zijn we vanaf 6 juli weer open.

We hebben een werkmethode uitgewerkt die zowel voor u als voor ons veilig is, maar er zijn en blijven regels en beperkingen.


Hieronder leest u meer over de werkwijze die we hanteren, de regels die gelden en hoe u tijdstip voor een bezoek aan ons Digitaal Hulpplein kunt reserveren.


De belangrijkste punten

  •  Vanwege de 1,5 meter afstand hebben wij maar beperkte capaciteit bij het Digitaal Hulpplein. Wij starten met 3 hulploketten.
  • Wij reserveren 30 minuten per probleem, als uw vraag of probleem dan nog niet opgelost, dan vragen wij u een volgende keer terug te komen.
  • VOORAF aanmelden is noodzakelijk, bij voorkeur via onze website (per e-mail of telefoon kan ook). Wij nemen contact met u op en wijzen u een tijdstip toe.
  • De andere activiteiten Klik&Tik, Cursussen en Thuishulp blijven opgeschort. Zodra er ontwikkelingen zijn zullen wij u via deze nieuwsbrief informeren.

Tot ziens op het Digitaal Hulpplein


De regels van het Digitaal Hulpplein

Op het Digitaal Hulpplein houden wij ons aan de volgende regels:
 

  • Houdt altijd 1,5 meter afstand, schudt geen handen.
  • Kom NIET naar de bibliotheek als u verkoudheidsklachten of verhoging heeft of als iemand uit uw huis koorts en/of benauwdheidsklachten heeft.
  • Maak VOORAF een reservering via www.gildeleusden.nl (of per email of per telefoon), houdt u aan het afgesproken tijdstip, buiten die tijd is de deur gesloten.
  • Kom alleen en max 5 minuten voor het aan u toegewezen tijdstip.
  • Bij binnenkomst ontsmet u uw handen en beantwoordt u de vragen van de gezondheidscheck.
  • Let goed op de looproutes en andere aanwijzingen, volg de instructies van het personeel op.

De werkwijze op het Digitaal Hulpplein

Bij binnenkomst (max 5 minuten voor uw starttijd) wordt u ontvangen, u ontsmet uw handen en beantwoordt de vragen van de gezondheidscheck. Ook noteren wij uw naam, telefoonnummer en emailadres.

Om eventuele overdracht van het virus zoveel als mogelijk te voorkomen gaan we in eerste instantie proberen u te begeleiden om het probleem zelf op te lossen. Als dat niet lukt, dan kan de vrijwilliger uw apparaat overnemen en de handelingen voor u uitvoeren. De vrijwilliger legt u zo goed mogelijk uit welke stappen hij doet.
 
Werkwijze probleemoplossing:

  • Omschrijf uw probleem en beantwoordt de vragen
  • Volg de aanwijzingen van de helper voor de oplossing van het probleem/de vraag
  • Als u of de vrijwilliger aangeeft dat het u zelf niet lukt, dan neemt onze de vrijwilliger uw apparaat over. U moet uw apparaat ontsmetten (materiaal aanwezig), ontgrendelen en voor onze vrijwilliger in een standaard plaatsen.
  • De vrijwilliger trekt uw apparaat op de standaard naar zich en gaat aan de gang om het probleem op te lossen. Hij raakt daarbij uw apparaat alleen met een stylus aan, niet met vingers/hand
  • Onze vrijwilliger vertelt u zo goed mogelijk welke stappen hij uitvoert
  • Na de sessie krijgt u uw apparaat op de standaard weer naar u toe geschoven, u neemt het uit de standaard en bent klaar
  • U vertrekt via de voorgeschreven looproute naar de uitgang

Vooraf reserveren voor Digitaal Hulpplein

Vanwege de regels willen wij niet teveel bezoekers tegelijkertijd binnen hebben. Daarom is het noodzakelijk vooraf uw tijd bij het Digitaal Hulpplein te reserveren.

Het reserveren van een tijdstip gaat als volgt:

  • Ga naar www.gildeleusden.nl
  • Klik op Bezoek Digitaal Hulpplein
  • Klik op Reserveer uw bezoek
  • Vul het formulier in, u kunt een voorkeurstijdstip invullen

 

U kunt ook direct op onderstaande knop klikken, u komt dan direct in ons reserveringsformulier.

Wij nemen contact op met u om de afspraak vast te leggen. Wij zullen proberen rekening te houden met uw voorkeurstijdstip, maar kunnen dat niet garanderen


Reserveer uw bezoek via email

Opgave via de website heeft onze voorkeur.
Maar komt u er op onze website niet uit, dan kunt u ook een email sturen naar reserveren-dh-gl@outlook.com of tik op onderstaande knop.

In de mail vermeldt u de volgende gegevens:
Uw naam, telefoonnummer, e-mailadres, korte omschrijving van uw vraag/probleem en merk/type van uw apparaat en eventueel een voorkeurstijdstip.

Wij nemen contact op met u om de afspraak vast te leggen. Wij zullen proberen rekening te houden met uw voorkeurstijdstip, maar kunnen dat niet garanderen


Reserveer uw bezoek per telefoon

Reserveren via website of email heeft onze voorkeur. Maar als dat niet lukt is er als laatste optie de mogelijkheid om op werkdagen te bellen naar 06-10236600.

Als u belt, dan wordt er niet opgenomen, u komt direct in de voicemail en wij verzoeken u een voicemailbericht in te spreken.
In het voicemailbericht vermeldt u de volgende gegevens:
Naam, telefoonnummer, e-mailadres, korte omschrijving van uw vraag/probleem en merk/type van uw apparaat.

Volg de instructie van de voicemail (verzendt uw bericht door cijfer 1 te toesten)

Wij nemen contact op met u om de afspraak vast te leggen.

Let op: zonder de juiste gegevens kunnen wij geen contact opnemen!

Het adres van de bibliotheek is:
Hamersveldseweg 77, 3833GL, Leusden
De ingang is in winkelcentrum De Hamershof, naast de HEMA